25 sept. 2010

Mocăniţa

Lucrurile negative din ultima perioadă m-au făcut să mă retrag din nou în faţa calculatorului şi să-mi amintesc că există atâtea lucruri frumoase în ţara asta parcă cuprinsă de o boală incurabilă.
Unul dintre aceste lucruri minunate este MOCĂNIŢA.
Numită adesea „Mocăniţa de pe Valea Vaserului“, Calea Ferată Forestieră din Vişeu de Sus se află chiar în nordul României, la graniţa cu Ucraina.
Pe o rută de aproape 60 kilometri distanţă circulă locomotive cu abur înfocate cu lemn, lucru prin care CFF Vişeu de Sus devine cunoscută în întreaga lume ca fiind ultima cale ferată forestieră adevărată, care funcţionează cu abur.
Calea ferată datează de la 1932 şi a fost construită pentru exploatarea lemnului.
Linia care a fost construită după encartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri şi prin tunele. Calea ferată traversează o zonă împădurită, unde nu există drumuri sau sate.
Am avut ocazia să merg cu una dintre cele mai vechi locomotive pe aburi funcţională din ţară “Măriuţa, construită la 1910, recondiţionată special pentru parcurgerea traseului de către o fundaţie din Austria.
Cu alte cuvinte o excursie acolo e de neuitat asta fără să mai punem la socoteală şi oamenii de acolo, te lasă fără cuvinte.











Popas pentru alimentarea cu apă







3 comentarii:

  1. Foarte frumoasa zona! Fotografiile sunt extraordinare! Cred ca a fost extraordinara plimbarea cu Mocanita.

    RăspundețiȘtergere
  2. oauuu si eu vreau, am auzit de ceva vreme de ea si am trecut peste si pe langa sinele ei dar intr-o zona in care nu mai circula... dar imi doresc f mult sa ma plimb cu mocanita... cred ca a fost superb...

    RăspundețiȘtergere